2 dakikada içerisinde birden fazla sigorta ürününden teklif alıp, anında satın al.
Trafik Sigoratsı Hemen Teklif Al
Tüm ürünlerimiz Hemen Teklif Al

İkametgah (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır? E-Devlet Üzerinden Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

İkametgah (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır?

teklif al

İkametgah değişikliği veya adres değişikliği olarak adlandırılan işlem, Türk Medeni Kanununun 19. Maddesinde yer alan zorunlu bir işlemdir. Kişilerin devamlı oturdukları konut olarak tanımlanan yerleşim yerinin değişmesi sonucunda gerçekleştirilen resmi bir işlem olan adres değişikliği işlemi, bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerinden ve e-Devlet sistemi üzerinden kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir. Kişilerin oturdukları konuttan bir diğer konuta taşındığında güncel adreslerini belirtmek için adres değişikliği işlemini yapmaktadırlar. Söz konusu işlem yeni konutta yaşayacak olan bütün ev sahipleri için yapılmalıdır. Adres değişikliği bildirim süresi 20 gündür. Zamanında gerçekleştirilmeyen adres bildirimi değişikliği işleminin cezai yaptırımı bulunmaktadır. Bu nedenle konuta taşınma tarihinden sonra 20 gün içerisinde adres değişikliği bildirimi yapılması son derece önemlidir. 

İkametgah (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır?

Adres değişikliği için nüfus müdürlüklerinden adres değişikliği başvurusu yapılması gerekmektedir. Adres değişikliği için gerekli belgeler olan kira kontratı, kimlik ve fatura ile birlikte İl Nüfus Müdürlüğüne başvuruda bulunulabilmektedir. Kişiler, ikametgah belgesi almak için e-Devlet sisteminden de faydalanabilmektedirler. T.C kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapılmasının ardından gerekli bilgiler doldurularak adres değişikliği kolaylıkla yapılabilmektedir. 

Adres Değişikliği Nereden Yapılır?

İkametgah değişikliği yapabilmek için bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerine gitmek gerekmektedir. Adres değişikliği, belirli şartlar altında e-Devlet sistemi üzerinden de kolaylıkla yapılabilmektedir. Kişinin yurt dışında yaşaması durumunda ise dış temsilcilere başvurularak ikametgah değiştirme işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Taşınılacak yerleşim yerinde daha önce yaşayan kişilerin bulunması halinde kira sözleşmesi kişinin veya aile üyelerinin üzerine kayıtlı olan doğal gaz, telefon, elektrik veya su faturalarının bulundurulması gerekmektedir. Yeni sistemde kayıtlı yerleşim yerinde oturulması durumunda ise herhangi bir belgeye gerek duyulmamaktadır. Yalnızca kimlik ile adres bildirimi işlemi gerçekleştirilebilmektedir. 

Adres Değişikliği İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Adres değişikliği işlemi nüfus müdürlüklerinden ve internet üzerinden kolaylıkla yapılabilmektedir. Nüfus müdürlüklerinden yapılacak olan adres değişikliklerinde randevu alınması gerekmektedir. Adres değişikliği için gerekli evraklar ise kira kontratı, bir adet fatura ve kimlik olmaktadır. Gerekli belgelerin teslim edilmesinin ardından kişilerin adres bildirimi işlemi yapmaları gerekmektedir. İnternet üzerinden de adres değişikliği işlemi gerçekleştirilebilmektedir. e-Devlet sistemi üzerinden gerekli bilgiler doldurularak işlem yapılabilmektedir. 

E-Devlet Üzerinden Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

Kişiler, “e-Devlet sistemi üzerinden adres değişikliği işlemi nasıl yapılır?” sorusuna yanıt aramaktadırlar. e-Devlet üzerinden adres değişikliği işleminin gerçekleştirilebilmesi için kişilerin belirli şartları sağlamaları gerekmektedir. Bu şartlar ise; kişinin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olunması, 18 yaşından büyük olunması, velayet ve vesayet altında olunmaması ile sistemde cep telefonu bilgisinin yer alması olmaktadır. İşlem tarihi ile taşınma tarihi arasındaki sürenin 20 günü geçmemiş olması gerekmektedir. Çünkü adres değişikliği işleminin 20 gün içerisinde yapılması gerekmektedir. 20 günü geçen adres bildirimlerinde cezai yaptırım uygulanmaktadır. e-Devlet adres değişikliği işlemi için e-Devlet sistemine giriş yapılması gerekmektedir. T.C kimlik numarası ve e-Devlet şifresi girişi yapıldıktan sonra gerekli bilgiler doldurularak yönlendirmeler takip edilebilmektedir. Mobil imza doğrulama veya sms doğrulama seçeneklerinden uygun olanın seçilmesinin ardından adres değişikliği işlemi yapılabilmektedir. 

Nüfus Müdürlüğünden Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

Adres değişikliği işlemi için İl Nüfus Müdürlüğüne başvuruda bulunulması gerekmektedir. Nüfus müdürlüklerinden adres değişikliği işlemi için gereken bazı belgeler bulunmaktadır. Nüfus müdürlüklerinden adres değişikliği için gerekli olan belgeler ise; kimlik, fatura ve kira kontratı olmaktadır. Gerekli belgelerin teslim edilmesinin ardından ise adres değişikliği işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Nüfus müdürlükleri dışında internet üzerinden de adres değişikliği işlemi yapılabilmektedir. 

Adres Değişikliği Bildirim Süresi Ne Kadar?

Taşınma durumundan sonra yapılan adres bildirimi işlemi, yeni ikamet adresine taşındıktan sonra 20 gün içerisinde yapılmaktadır. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50. maddesine göre gerçekleştirilmesi gereken adres değişikliği bildirimini zamanında gerçekleştirmezler ise, para cezasına çarptırılmaktadırlar. Bu nedenle adres değişikliği bildiriminin zamanında yapılması son derece önemlidir. Aynı zamanda ikametgah değişikliği cezası haricinde oturduğu adres yerine farklı adres gösteren kişiler de para cezasına çarptırılmaktadır. 

Adres Değişikliği Nereden Yapılır?

Yeni adres bildirimi yapmak isteyen kişiler, adres değişikliğinin nereden yapıldığı sorusuna yanıt aramaktadırlar. İkamet ettikleri konuttan başka bir konuta taşınan kişilerin, kanunlara göre adres bildirimi yapmaları gerekmektedir. İkamet adresi değiştirme işlemi nüfus müdürlüklerinden yapılabilmektedir. İnternetten adres değişikliği için ise e-Devlet sistemine T.C kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile giriş yapılması gerekmektedir. Bu işlem için öncelikle https://www.turkiye.gov.tr/adres-degisikligi-bildirimi adresine gidilmesi gerekmektedir. e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapıldıktan sonra hizmet kullanılarak “yerleşim yeri adresi ve/veya diğer adres bildirimi” seçilebilmektedir. Geçerli e - imza, mobil imza veya SMS ile doğrulama yollarından biri kullanılarak işlem gerçekleştirilebilmektedir. Yönlendirmeler takip edilerek “Sadece kendim için adres bildiriminde bulunacağım.” veya “Kendim ve aynı konutu paylaştığım aile fertleri için adres bildiriminde bulunacağım.” seçeneklerinden uygun olanın seçilmesi gerekmektedir. Çocuğun ikametgah değişikliği bu yol ile yapılabilmektedir. Gerekli bilgilerin doldurulmasından sonra işlem gerçekleştirilebilmektedir. 

 Adres Değişikliği İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Adres Değişikliği İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Adres değişikliği işlemi için nüfus müdürlüklerine başvurulabilmektedir. İl Nüfus Müdürlüğüne yapılan adres bildirimlerinde beyan edilen adresin boş olması durumuna herhangi bir belgeye ihtiyaç duyulmamaktadır. Ancak beyan edilen adres, konutta eski oturan kişinin adresi olarak görünüyor ise, İl Nüfus Müdürlüğüne kimlik, fatura ve kira kontratı ile birlikte başvurulması gerekmektedir. Söz konusu belgeler ile birlikte adres değişikliği bildirimi işlemi kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir. 

E-Devlet Üzerinden Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

Adres değişikliği yapmak isteyen kişiler, e-Devlet sistemi üzerinden rahatlıkla işlemlerini gerçekleştirebilmektedirler. e-Devlet sistemi üzerinden adres değişikliği yapmak için öncelikle e-Devlet sistemine T.C kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılması gerekmektedir. Sistem üzerinden gerekli yönlendirmeler yapılarak işlem yapılabilmektedir. İşlem gerçekleştirilirken taşınma adresi, adres bildirimi yapılacak kişilerin eklenmesi ve yeni yerleşim yerinin adres bilgilerinin eksiksiz olarak girilmesi gerekmektedir. Gerekli bilgilerin girişleri yapıldıktan sonra SMS ile doğrulama veya elektronik imza seçeneklerinden biri seçilerek işlem gerçekleştirilebilmektedir. 

Nüfus Müdürlüğünden Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

İkametgah değişimi işlemi bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerinden yapılabilmektedir. Nüfus müdürlüğü adres güncelleme işlemi için adres değişikliği randevusu alınması gerekmektedir. Nüfus müdürlüğü adres değişikliği randevu alma işleminden sonra ikametgah değişikliği gerekli belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir. İkametgah değişikliği için belgeler ise; kimlik, kira kontratı ve bir adet faturadır. Gerekli belgelerin teslim edilmesinin ardından adres değişikliği bildirimi işlemi yapılması gerekmektedir. 

Adres Değişikliği Bildirim Süresi Ne Kadar?

Adres Değişikliği Bildirim Süresi Ne Kadar?

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri kanununun 50. maddesine göre adres değişikliği bildirimi işleminin 20 gün içerisinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Adres değişikliği süresini aşan kişiler hakkında cezai yaptırım uygulanmaktadır. Bunun yanı sıra oturduğu konuttan başka bir konutu ikamet adresi olarak gösteren kişiler hakkında da ikametgah cezası uygulanmaktadır. Bu nedenle adres bildirimi işleminin zamanında gerçekleştirilmesi gerekmektedir. İkametgah alma işlemi bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerinden yapılabilmektedir.

Yorumlar kapalı