teklif al
Karayolları Trafik Kanunu tarafından yasal olarak eski ehliyetlerin yenilenmesi gerekmektedir. Sürücü belgesi randevuları Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nden alınabilmektedir. Ehliyet yenileme için gerekli belgelerin temin edilmesi ve ehliyet yenileme harcı ödeme konusu önemlidir. Ehliyet çıkartmak için ehliyet yenileme şartlarına uyulması gerekmektedir.
Ehliyet Yenileme İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
Nüfus Müdürlüğü ehliyet için gerekli belgeleri belirtmektedir. Ehliyet değiştirme işlemi için öncelikli olarak sürücülerin hastaneden “Sürücü olur” raporu almalarıdır. Sağlık raporunun alınmasının ardından ise Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi internet sitesi üzerinden online olarak ya da ALO 199 hattından yeni sürücü belgeleri için randevu alınması gerekmektedir. Ehliyet yenileme belgeleri 2024 yılı itibari ile şu şekilde belirtilmektedir:
- Sağlık raporu: Başvurudan önce alınan “Sürücü Olur” raporunun Nüfus Müdürlüğüne teslim edilmesi gerekmektedir.
- Nüfus cüzdanı ya da pasaport: Sürücülerden Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kimlik kartı, süresi dolmamış pasaport veya resmi iş kimliği istenmektedir.
- Kan grubu kartı: Ehliyet yenilemek için gerekli belgelerden biri de kan grubu kartı olmaktadır.
- Adli sicil belgesi: Adli sicil belgelerine e-devlet üzerinden ulaşılabilmektedir.
- Biyometrik fotoğraf: Kişilerden istenen biyometrik fotoğrafın son 6 ay içerisinde çekilmiş olması gerekmektedir.
- Ehliyet yenileme harç ücretinin ödendiğine dair belge: Ehliyet yenileme ücretinin ödenmiş olması gerekmektedir.
Ehliyet Yenileme Ücreti Ne Kadar?
2024 yılında eski ehliyetlerin yenilenmesi için toplam harç ücreti olarak 15 TL yatırılmaktadır. Söz konusu tutarın 13 TL’si kağıt bedeli, 2 TL’si ise polis vakfı hizmet bedeli olarak alınmaktadır. Ancak yeni tip ehliyete sahip olunduğunda ve ehliyet geçerlilik süresi doldu ise, eski ehliyet yenileme ücreti değişmektedir. 990 TL kağıt bedeli ve 230 TL polis vakfı bedelinden oluşan tutarın ödenmesi gerekmektedir. Toplam harç masrafı 1220 TL olmaktadır. Ödenmesi gereken harç, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı ile anlaşmalı banka şubeleri, ATM kanalları ile internet bankacılığı üzerinden kolaylıkla ödenebilmektedir.
Ehliyet Yenileme Ücreti Nereye Yatırılır?
Ehliyet yenileme ücreti yatırmak son derece kolay bir işlemdir. Ehliyet yenileme başvurusu yapıldıktan sonra yeni ehliyet alabilmek için gerekli bazı belgelerin temin edilmesi gerekmektedir. Ehliyet yenileme işlemleri için gerekli harç bedelinin ödenmesi önemli bir konudur. Kullanıcılar ehliyet değişim ücretinin nereye yatırılacağını merak etmektedirler. Ehliyet yenileme ücreti, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı ile anlaşmalı olan banka şubelerinden, ATM kanallarından ve internet bankacılığı ile ödenebilmektedir.
Ehliyet Yenileme Nasıl Yapılır?
İçişleri Bakanlığı ehliyet yenileme konusunda eski ehliyetlerin geçerlilik süresini 31 Aralık 2024 olarak belirlenmiştir. Eski ehliyet yenileme işlemleri son derece kolay bir işlemdir. Yeni yılda çipli ehliyetlerin kullanılmaya başlanması ile, eski ehliyetlerini değiştirmeyen kişilere ise idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir. Yeni ehliyet için gerekenler hakkında fikir sahibi olmak isteyen sürücüler “Ehliyet yenileme nasıl yapılır?” sorusuna yanıt aramaktadırlar. Eski ehliyetlerin yenilenmesi için öncelikle Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nden randevu alınması gerekmektedir. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi internet sitesi üzerinden randevu alınabildiği gibi aynı zamanda ALO 199 hattından da randevu alınabilmektedir. Ehliyet yenileme için evrakların temin edilmesi de son derece önemlidir. Dijital ehliyet yenileme ücretinin yatırılmasının ve gerekli belgelerin teslim edilmesinin ardından ise ehliyeti yenileme işlemleri kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir.
Ehliyet Yenileme Nereden Yapılır?
01/01/2016 tarihinden sonra alınan ehliyetlerin yenilenmesi gerekmektedir. Yenilenmediği takdirde cezai yaptırımlar ile karşılaşılmaması için gerekli belgelerin temin edilmesi ve gerekli yerlere başvuruda bulunulması gerekmektedir. Ehliyet yenileme işlemleri için yetkili kurum Nüfus Müdürlükleri olmaktadır. Nüfus Müdürlüklerinden kullanıcılar kendilerine en uygun zamanda randevu oluşturarak ehliyet yenileme işlemlerini gerçekleştirebilmektedirler. Ehliyet yenileme başvuruları ise ALO 199 hattı üzerinden veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün resmi internet sitesi olan nvi.gov.tr üzerinden de yapılabilmektedir. Randevu oluşturduktan sonra gerekli evraklar temin edilmekte ve ehliyet yenileme ücretinin yatırılması gerekmektedir. Gerekli süreçlerin halledilmesi ile birlikte eski tip ehliyetlerden yeni ehliyetlere başarı ile geçilebilmektedir.
Ehliyet Yenileme İçin Sağlık Raporu Nereden Alınır?
Ehliyet değişimi için gerekli belgelerden biri de sağlık raporu olmaktadır. Sağlık raporu alma işlemi son derece kolay bir işlemdir. Sağlık ocaklarından, özel tıp merkezlerinden, polikliniklerden, muayenehanelerden ve özel hastanelerden sağlık raporu kolaylıkla alınabilmektedir. E-devlet üzerinden sağlık raporu alınabildiği gibi aynı zamanda aile hekimlerinden de alınabilmektedir. E-devlet sitesi üzerinden kullanıcı adı ve şifre girişinin yapılmasının ardından “sağlık hizmetleri” kısmından “Kişisel Sağlık Bilgi Formu” seçeneğinin seçilmesi gerekmektedir.
Ehliyet İçin Sağlık Raporu Geçerlilik Süresi Nedir?
Ehliyet için olan sağlık raporunun bir geçerlilik süresi bulunmaktadır. Bu süre 1 sene olmaktadır. Sağlık raporunun alındığı ancak geçerlilik süresinin dolduğu durumlarda ise yeniden sağlık raporu almak gerekmektedir. Çünkü geçerlilik süresi dolmuş olan sağlık raporları geçerli olarak kabul edilememektedir. Sağlık raporları özel hastanelerden, sağlık ocaklarından, polikliniklerden ve özel tıp merkezlerinden kolaylıkla alınabilmektedir. Sağlık raporu alma işlemleri hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir.
Ehliyet Yenileme İçin Dekont Gerekli Mi?
Sürücü belgesi yenileme ücreti konusunda dekonta ihtiyaç duyulmamaktadır. Çünkü ehliyet yenileme bedelleri elektronik ortam üzerinden kontrol edilebilmektedir. Söz konusu bilgi Nüfus Müdürlüğünün resmi internet sitesinde bu şekilde belirtilmektedir. Ehliyet değişikliği için dekonta gerek olmasa da, herhangi bir sorun yaşama ihtimali göz önünde bulundurularak dekont alınabilmektedir. Ancak elektronik ortamdan verilere ulaşılabildiği için dekont olmaması, işlemleri olumsuz yönde etkilememektedir.
Ehliyet Yenileme Zorunlu Mu?
01/01/2016 yılından önce alınmış olan eski tip ehliyetlerinin değiştirilmesi ve yeni tip ehliyete geçilmesi gerekmektedir. Eski ehliyet geçerlilik süresi ise 31/01/2022 tarihi idi. Eski ehliyetlerin yenilenmesi tüm vatandaşlar için yasalar ile zorunlu durumdadır. Söz konusu tarihten sonra yenilenmeyen ehliyetler için ise cezai yaptırımlar uygulanacak olduğundan ehliyet başvurusu yapılması gerekmektedir. Gerekli belgelerin temini ve harç bedelinin ödenmesinin ardından ise ehliyet yenileme işlemi gerçekleştirilebilmektedir.