2 dakikada içerisinde birden fazla sigorta ürününden teklif alıp, anında satın al.
Trafik Sigoratsı Hemen Teklif Al
Tüm ürünlerimiz Hemen Teklif Al

Dijital Ehliyet Nedir? Dijital Ehliyet Nasıl Alınır?

Dijital ehliyet Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından verilmektedir. Peki, dijital ehliyet nasıl alınır ve yenilenir? İşte adım adım bir rehber.

Dijital Ehliyet Nedir?

Dijital ehliyet, Araçların takograf cihazlarına yerleştirilen bir karttır. Ticari araç sürücüleri için bu sistem oldukça önemlidir. Kamyon, tır, otobüs gibi ticari ve yolcu taşımacılığı yapan araçların sürücüleri, dijital ehliyet sistemini kullanmak zorundadır.

Dijital ehliyet, aracın vites kutusunda bulunan bir yuvaya yerleştirilen takograf cihazına okutulur. Takograf cihazı, sürücünün faaliyetlerini denetler. Bu cihaz, sürücünün aracı ne kadar süreyle kullandığı, hız limitlerine uyup uymadığı gibi bilgileri kaydeder ve denetler. Takograf kartları genellikle iki yuva içerir, bu sayede birden fazla sürücünün dijital ehliyetleri ayrı ayrı yuvalara yerleştirilebilir.

Dijital Ehliyet Nedir?” sorusuna verilecek cevap ise ticari araç sürücülerinin sahip olması gereken ehliyettir. Eşya yada yük taşıyan bir ticari araç şoförünün Dijital Ehliyete sahip olması zorunludur.

Sayısal Takograf Nedir?

Sayısal takograf yada Dijital Takograf,  bir aracın hızını, sürüş sürelerini, mesafeyi ve diğer ilgili bilgileri otomatik olarak kaydeden bir cihazdır. Bu cihazlar genellikle ticari araçlarda kullanılır ve sürücülerin çalışma saatlerini ve dinlenme sürelerini izlemek için kullanılır. Sayısal takograflar, sürüş güvenliğini artırmak ve sürücülerin çalışma saatlerine ilişkin düzenlemelere uyumu sağlamak için tasarlanmıştır.

Sayısal Takograf Kontrolünü Kim Yapar?

Sayısal Takograflar, dijital kart (dijital ehliyet) yardımıyla bilgileri depolar ve bu bilgileri kontrol etmek için şirketin, emniyet görevlilerinin yada yetkili servislerin görevlileri kendilerine ait başka bir kart yardımıyla denetimi yapar.

Dijital Ehliyet Başvurusu Nasıl Yapılır? 2024

Dijital ehliyet başvurusu genellikle çevrimiçi olarak yapılır. Dijital ehliyet Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından verilmektedir. Başvuru sonrasında gerekli ödeme yapıldıktan sonra ehliyeti alabilirsiniz . Kimlik doğrulandıktan sonra, sürücüler dijital ehliyetlerini TOBB resmi sitesinde görüntüleyebilir.

Ehliyeti almak için ticari araç kullanma ehliyeti ve SRC belgesinin olması şarttır. SRC belgesi yoksa başvuru yapılamaz.

Dijital Ehliyet Nasıl Alınır?

Dijital ehliyet almak genellikle birkaç adımdan oluşur. “Dijital Ehliyet Nasıl Alınır?” sorusunun cevabı ilk olarak, sürücüler TOBB resmi sitesi STAUM TOBB’ a girmelidirler. Daha sonra sağ üstte bulunan Kart İşlemleri’ nden ön başvurularını yapabilirler. Bunun Ön Başvuru olmasının sebebi başvuru yapıldıktan sonra ehliyeti almak için belgeler belirtilen merkeze elden teslim edilmelidir.

İnternet üzerinden yapılan başvuru sonucunda eğer ki ehliyet almaya uygunluk oluşursa kart basımı için hazırlanılır ancak kişinin belgeleri yatırması ve kart ücretini yatırması beklenilir. Dijital Ehliyeti kişi kendisi ya şahsen alır yada noterden verilen vekalet sonucunda vekili alabilir.

Dijital Ehliyet İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

İnternet başvurusunu yapan kişilerin belirtilen merkeze bildirilmesi gereken belgeler şunlardır:

  • TC. Kimlik belgesi ve fotokopisi
  • İmza sirküsü ve fotokopisi
  • Vergi levhası fotokopisi
  • Oda kayıt belgesi
  • Servis kaşesi
  • Servis yetki belgesinin fotokopisi
  • Kart ücretinin yatırıldığını gösteren dekont
  • Üçüncü kişi tarafından kart teslim alınacaksa resmi vekaletname

*Kart ücretinin dekontu unutulmamalıdır.

Dijital Ehliyeti Kimler Alabilir?

Dijital Ehliyeti sadece sürücüler değil şirketler ve yetkili servislerde denetim için alabilir. SRC1,SRC2, SRC3, SRC4 ve SRC5 belgelerine sahip ticari yolcu yada yük taşıyıcıları dijital ehliyet alabilir. SRC Dijital Ehliyet başvurusu için zorunluluktur.

Dijital Ehliyet Başvuru Sonucumu Nasıl Öğrenebilirim?

“Dijital Ehliyet Başvuru Sonucumu Nasıl Öğrenebilirim?” sorusunun cevabı başvuru yaptığınız TOBB resmi sitesidir. TOBB resmi sitesinin sağ üst köşesinde bulunan Başvurum Ne Aşamada bölümünden başvurunuzu kontrol edebilirsiniz.

Dijital Ehliyetlerin geçerlilik süresi ticari yolcu yada yük taşıyıcı iseniz 5 yıl, denetim için alınan kartlar 2 yıl, servis kartlarının süresi ise 1 yıldır. Bu sürenin sonunda dijital kart muhakkak yenilenmelidir.

Yorumlar kapalı